Bratislava 16. apríla (TASR) - Piatkové absolútne finále programu Slovensko hľadá SuperStar sledovalo 1,8 milióna divákov.
Druhá časť programu, v ktorom sa prvou slovenskou SuperStar stala Katka Koščová, mala sledovanosť až 39 percent. Išlo o tretiu najvyššiu sledovanosť programu, ktorého rekord, 40-percentnú sledovanosť, zaznamenali peoplemetre počas finálového večera z 18. marca, druhá najvyššia sledovanosť bola týždeň pred tým - 11. marca v podobe 39,5 percenta. Rekord sledovanosti padol v Rozhodnutí, v ktorom sa diváci dozvedeli meno prvej slovenskej SuperStar. Na výsledky si po polnoci počkalo 19,4 percenta ľudí, čo predstavuje 888 tisíc divákov. Sledovanosť Rozhodnutia sa dovtedy pohybovala od 10,1 percenta po 18,8 percenta.
SuperStar zabezpečila prvému programu STV pozíciu lídra v piatkových podieloch na trhu. Celodenný podiel Jednotky na trhu bol 38,4 percenta, TV Markíza mala 29,3 percenta, TV JOJ 7,5 percenta, Dvojka 4,2 percenta a TA3 1,2 percenta. V hlavnom vysielacom čase bola dominancia Jednotky ešte výraznejšia s 55,3-percentným podielom na trhu, TV Markíza mala 20,4 percenta, TV JOJ 5,9 percenta, Dvojka 2,9 percenta a TA3 0,6 percenta. Rekord "padol" v piatok aj v počte odoslaných SMS hlasov finalistkám, keď diváci poslali až 1 056 427 hlasov.
STV považuje celkové výsledky sledovanosti programu Slovensko hľadá SuperStar za mimoriadny úspech. "Program po celý čas svojho vysielania prekonával vlastné rekordy sledovanosti a zároveň dosiahol pozíciu najsledovanejšieho televízneho programu na Slovensku od spustenia merania sledovanosti peoplemetrami," uviedol pre TASR člen manažmentu STV Branislav Zahradník. Podľa neho sa pozícia Jednotky, ako aj celej STV na trhu výrazne zlepšili. To sa pozitívne prejavuje na raste komerčných príjmov verejnoprávnej televízie, ale najmä na získaní nových skupín divákov, ktorí pred SuperStar STV vôbec nesledovali.